Just fucking do it.

Er is zoveel aan het gebeuren dat ik het echt even moet opschrijven vandaag.

Na het interview met Frank Meeuwsen, wat bijna online komt – ik beloof het! – stond de wereld echt even op zijn kop. Mijn wereld dan, welteverstaan. Ik werd opeens gementioned in Tweets en er werd een blog over mij op een ander blog gepubliceerd (incredibleadventure.nl), mensen mailden mij terug dat ze het prima vonden om geinterviewd te worden voor het boek, maar dat ze mij dan wel ook even wilden interviewen, mensen mailden terug dat ze ‘al van me gehoord hadden en me graag zouden willen ontmoeten’ en ik kreeg een mail van een medestudent die me graag zou willen interviewen omdat haar blog gaat over inspirerende en ambitieuze mensen. Wauw. Het begint zo langzamerhand een beetje te dagen allemaal, wat kan er in godsnaam allemaal gebeuren in een week!

Ik kom er ook met ieder interview meer achter wat voor creatieve en gepassioneerde mensen bloggers zijn. En dat is ook eigenlijk de rode draad door alles heen. Ze bloggen omdat ze het leuk vinden, omdat ze er gelukkig van worden, omdat het een verlengde is van wie ze zijn en wat ze doen. Ze genereren opdrachten via bloggen, ze kunnen hun creativiteit kwijt in het bloggen en ze kunnen via het web, en dus hun blog, mensen inspireren. Het zijn ook hele gulle mensen. Ze willen alles delen, mensen inspireren, persoonlijke groei teweeg brengen. En dankbaar, dat zijn bloggers ook. Voor wat het ze gebracht heeft, de mensen die ze ontmoet hebben, de waardevolle contacten en vriendschappen die ze er nog dagelijks aan overhouden, de nieuwe inzichten die ze kregen, de groei die ze doormaakten.

Het delen is dus van egocentrisch veranderd in gul, en van honger naar wereldkundigheid veranderd in het teweeg brengen van persoonlijke groei bij anderen door ze mateloos te inspireren. En ik hoop ook dat ik met mijn reis en mijn verhaal mensen weer kan inspireren. Inspireren om te doen waar je gelukkig van wordt, waar je hart ligt. Het idee te hebben dat dingen wél kunnen en dat de beren die je ziet op de weg best overkomelijk zijn, voor zover ze er al zijn. Probeer bewuster te leven, je te realiseren of je wel echt blij wordt van wat je doet. “Ik zou de mensen die niet gelukkig opstaan elke dag wel door elkaar willen schudden!” zei Octavie Wolters van Octaview.nl gister tegen me. Bloggen is zelfreflectie, zelfverbetering en een constante zoektocht naar dat wat je gelukkig maakt door constant precies dat te doen wat je gelukkig maakt. “Just fucking do it”, aldus Frank Meeuwsen.

Plaats een reactie